Vilkår, levering og retur hos Norganic – informasjon for bedriftskunder
Vilkår og levering
For å bli kunde hos oss må du:
- Ha et gyldig organisasjonsnummer
- Bli kredittvurdert som ny kunde for å motta faktura
- Drive en virksomhet som videreselger varene, eller bruker dem i produksjon av varer for videresalg
- Drive et storkjøkken, kantine, institusjon eller lignende
- Ha adgang for lastebil og være tilgjengelig for mottak mellom kl. 08.00–16.00 mandag til fredag
(Ring oss for å diskutere unntak fra dette kravet)
Er du privatperson? Da kan du handle i vår nettbutikk: www.okoland.no
Estimert leveringstid
Norganic streber alltid etter å gi rask og god levering. Estimert leveringstid er 1–5 arbeidsdager. I høytider og spesielle perioder kan leveringstiden avvike.
For mer presis beregning, kontakt vårt kundesenter på post@norganic.no eller ring 51 66 10 02.
Minimumsordre for fraktfri levering
- Postnummer 0000–7999: Fraktfritt ved ordre over 6 500 kr eks. mva
- Postnummer 8000–9999: Fraktfritt ved ordre over 9 500 kr eks. mva
- For Svalbard og Jan Mayen gjelder egne satser
Fraktkostnaden vises på ordren. Ved spørsmål, kontakt kundesenteret på post@norganic.no eller 51 66 10 02.
Ekspedisjonsgebyr
- Ordrer som må behandles manuelt ilegges et ekspedisjonsgebyr på 90 kr
- Bestilling via nettbutikken gir oppdaterte priser, tilgang til nyheter og kampanjer samt full produktoversikt
- Det reduserer også risikoen for feillevering
Retur, reklamasjon og tilbaketrekking
Om noe skulle gå galt, ønsker vi å rette opp raskt og effektivt. Vi ber deg kontakte oss hvis et produkt ikke svarer til forventningene.
Transportskader, feilplukk og avvik
Meld fra om skadet eller feil vare
Send dokumentasjon og bilder på e-post til post@norganic.no. Vi svarer innen to virkedager, og kontakter deg om saken tar lengre tid.
Begrenset ansvar
Norganic er ikke ansvarlig for kundens sluttprodukt om Norganic sine produkter medfører feil, avvik eller mangler i sluttproduktet. Norganic sitt erstatningsansvar begrenser seg kun til verdien av våre ingredienser når disse inngår i et sammensatt produkt og Norganic kan heller ikke stilles til ansvar for eventuelle tap påført kunder som følge av feil på våre produkter. Unntak er der noen av Norganic sine produkter medfører erstatningsansvar fra sluttkunde til Norganic sin kunde, og som skyldes uaktsomhet fra Norganic sin side.
Retur av feilbestilte varer
Det er ikke automatisk returrett. Ta kontakt med kundeservice ved feilbestilling. Alle returer må godkjennes på forhånd. Varer sendt tilbake uten godkjenning krediteres ikke.
Viktig: Retur av spesialbestillinger bør unngås. Kontakt kundeservice snarest ved behov.
Tilbaketrekking ved helsefare
Lov om matproduksjon og mattrygghet (matloven) krever at bedrifter umiddelbart skal iverksette tilbaketrekking av mat og drikke ved mistanke om mulig helsefare. Loven krever også at bedriften skal iverksette nødvendige tiltak for å forebygge, redusere eller eliminere eventuelle skadevirkninger. Et viktig tiltak som skal vurderes da, er f.eks. om det er nødvendig å gå ut med informasjon til forbrukere.
Hvis du mistanke om at du har fått levert en vare det er forbundet helsefare med, kontakt Norganic umiddelbart og det vil bli gitt informasjon hva som skal gjøres videre. Generelt vil all håndtering av tilbaketrekkingsaker blir behandlet av vår kvalitets- og reklamasjonsavdeling etter gjeldende regler og i samarbeid med våre myndigheter. Norganic har grundige og strenge rutiner i slike saker og vi bruker EU’s meldesystem RASFF.
Selv om vi i Norganic alltid ønsker å gjøre våre kunder mest mulig fornøyd vil vi i slike saker kunne påberope oss erstatnings- og ansvarsbegrensning. Vårt erstatningsansvar vil kun begrense seg til varens verdi. Med varens verdi menes det verdien på råvaren som Kunden har kjøpt fra Norganic.
Du vil alltid få svar fra oss så snart saken er behandlet, med informasjon om videre oppgjør.
Har du spørsmål om vilkår, levering eller retur? Kontakt oss på post@norganic.no eller 51 66 10 02 – vi hjelper deg gjerne.