Retur, reklamasjon og tilbaketrekking

Velkommen til en hyggelig handel – gi oss gjerne tilbakemelding om det er noe du savner.

Har du mottatt en vare som er skadet under transport, feilplukket, mangler, har kort holdbarhet, eller er feillevert eller feilbestilt?

Vennligst gi oss beskjed innen utløpet av neste virkedag.

Send en e-post til post@norganic.no med en kort forklaring, samt dokumentasjon og bilder.

Du vil motta en bekreftelse på e-post, og vi behandler reklamasjonen din innen to virkedager. Dersom vi ikke rekker å løse saken innen fristen, tar vi kontakt med deg.

Retur

Vi har dessverre ikke automatisk returrett på feilbestilte varer. Hvis du oppdager at du har bestilt feil, ta kontakt med kundeservice på telefon eller post@norganic.no så snart som mulig.

Alle returer må registreres og godkjennes før varen sendes tilbake. Vær oppmerksom på at varer som returneres uten forhåndsgodkjennelse ikke vil bli kreditert.

VIKTIG: Retur av spesialbestillinger bør unngås uansett årsak. Dersom dette skulle være aktuelt, må du snarest kontakte vår kundeservice på telefon.

Tilbaketrekking

Lov om matproduksjon og mattrygghet (matloven) krever at bedrifter umiddelbart skal iverksette tilbaketrekking av mat og drikke ved mistanke om mulig helsefare. Loven krever også at bedriften skal iverksette nødvendige tiltak for å forebygge, redusere eller eliminere eventuelle skadevirkninger. Et viktig tiltak som skal vurderes da, er f.eks. om det er nødvendig å gå ut med informasjon til forbrukere.

Hvis det er mistanke om at du har fått levert en vare det er forbundet helsefare med, vil du bli kontaktet av Norganic og det vil bli gitt informasjon hva som skal gjøres videre.

All håndtering av tilbaketrekkingsaker blir behandlet av vår reklamasjonsavdeling etter gjeldende regler og i samarbeid med våre myndigheter.

Selv om vi i Norganic alltid ønsker å gjøre våre kunder mest mulig fornøyd vil vi i slike saker kunne påberope oss erstatnings- og ansvarsbegrensning. Vårt erstatningsansvar vil kun begrense seg til varens verdi. Med varens verdi menes det verdien på råvaren som Kunden har kjøpt fra Norganic.

Du vil alltid motta et svar fra oss så fort vi har behandlet din henvendelse, med påfølgende oppgjør for reklamasjonen og tilbaketrekkingen.