Konto- og kjøpsvilkår

Versjon 01-2020 – Sist oppdatert: 17.04.2020

1. Avtalen

Når du gjennomfører en bestilling via Norganic.no, inngås en bindende kjøpsavtale mellom deg som kunde og Norganic AS (org.nr. 983 542 664). Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Norganic AS så lenge ikke annet er skriftlig avtalt.

2. Partene:

  • Selger: Norganic AS, org.nr. 984 155 913 MVA, Plogfabrikkvegen 13, 4353 Klepp Stasjon – heretter kalt «Norganic» eller «Selger».
  • Kjøper: Den bedrift som foretar bestillingen – heretter kalt «Kjøper» eller «Kunden». For å handle hos Norganic må du være registrert næringsdrivende innen: butikk, helsekost, dagligvare, restaurant, gatekjøkken/fast food, kafe/konditori, bakeri, catering, kantine, skole/SFO/barnehage, kiosk, hotell eller øvrig serveringsvirksomhet.

2. Kundekonto

For å handle som bedriftskunde hos oss må du ha en registrert bedriftskonto. Dette forutsetter at virksomheten din har et gyldig organisasjonsnummer og blir godkjent av Norganic.

3. Bestilling

Avtalen er bindende for begge parter når Kunden har sendt sin bestilling til Norganic. Det finnes en oppdatert oversikt over alle bestillinger på min side på norganic.no. Selger forbeholder seg retten til å angre salget ved åpenbare skrive- eller tastefeil i bestillingsløsningen i nettbutikken eller Kundens bestilling, og det fremstod klart for den andre part at det forelå slik feil, eksempelvis dersom et produkt ikke er priset eller er uten lagersaldo. Norganic har ikke restordrebehandling i sine systemer. Bestilling gjøres primært via vår nettbutikk. Vi forbeholder oss retten til å korrigere bestillinger ved feil, for eksempel feilpris eller utgåtte varer.

4. Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner eks. mva. og med forbehold om endringer. Eventuelle avgifter og fraktkostnader kommer i tillegg og vises før fullføring av bestillingen. Norganic jobber kontinuerlig med å ha riktige priser i markedet. Våre priser vil derfor kunne endres uten at vi vil varsle om dette. Ved manuell registering av ordrer, samt endringer, kan et lite gebyr anføres.

5. Betaling

Betaling skjer i henhold til avtale med Norganic. Nye kunder må kredittgodkjennes for å handle på faktura. Vi tilbyr også betaling med forskuddsbetaling etter avtale. Kunden en kredittsjekk før første ordre. Kunder som har avtale om kreditt må godkjenne at det utføres en regelmessig kredittsjekk. Vi forbeholder oss retten til å avslå søknaden etter kredittvurdering uten å redegjøre for årsaken til avslaget. Ved kredittavtale gjøres kjøpesummen opp gjennom faktura sendt på e-post/EHF til den fakturaadressen kunden har oppgitt i sin profil. Betalingsfrist er angitt på fakturaen. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Norganic forbeholder seg retten til å sperre for videre kjøp ved manglende betaling.

6. Levering

Levering skjer med våre faste transportører innen 1–5 virkedager, med forbehold om kapasitet og tilgjengelighet. Kjøper har ansvar for å være tilgjengelig for mottak. Leveringen er gjennomført og Kunden overtar ansvaret for varene når varene er plassert på avtalt sted og Kunden har kontrollert antall lastbærere og signert på mottak.

7. Reklamasjon

Kunden plikter å kontrollere at varene og leveransen er i samsvar med bestillingsbekreftelsen. Ved eventuelle avvik skal dette meldes fra til Kundeservice innen 24 timer. Kreditering av reklamasjon skjer når reklamasjonen er godkjent av Norganic og eventuell vareretur er mottatt og godkjent hos Norganic.Eventuelle feil, mangler eller transportskader må meldes til kundeservice samme dag som varen mottas. Husk å dokumentere med bilder. Norganic er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Norganic sin side. Norganic sitt ansvar er med andre ord begrenset til varens verdi.

8. Retur

Det er ingen generell angrerett for bedriftskunder. Retur må avtales med kundeservice og godkjennes før varer sendes tilbake. Uautorisert retur vil ikke bli kreditert.

9. Personopplysninger

Vi behandler personopplysninger i tråd med personvernlovgivningen og bruker opplysningene kun til å administrere ditt kundeforhold.

10. Ansvarsbegrensning og Kundens plikter

Norganic fraskriver seg ansvar for indirekte tap og forhold utenfor vår kontroll. Maksimalt erstatningsansvar begrenser seg til verdien av bestilte varer. Den registrerte Kunde er ansvarlig for alle kjøp som gjøres via kundenummeret. Kunde er ansvarlig for at kontakt- og leveringsopplysningene på min side på nettsiden til enhver tid er oppdaterte. Dette er særlig viktig ved tilbakekalling av produkter som er helsefarlige. Varemottak skal skje på avtalt sted til avtalt tid. Det er Kundens ansvar å kontrollere mottatte varer. Dersom det oppstår mangler eller kvalitetsavvik, skal dette meldes til Norganic.

11. Endringer i vilkår

Vi forbeholder oss retten til å endre kjøpsvilkårene. Endringer publiseres på nettsiden og gjelder fra det tidspunktet de legges ut.

12. Force Majeure

Skulle det oppstå en situasjon utenfor Norganic sin kontroll, som Norganic ikke med rimelighet kan unngå eller overvinne følgene av og som hindrer Norganic fra å oppfylle sine forpliktelser etter denne avtalen, opphører Norganic sine forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.

Har du spørsmål om vilkårene? Kontakt oss gjerne på post@norganic.no eller 51 66 10 02 – vi hjelper deg gjerne.