Retur og reklamasjon

Rutiner for reklamasjon og retur
– Alle reklamasjoner må varsles Norganic sitt kundesenter på post@norganic.no innen tre dager etter varene er mottatt.
– Dette gjelder reklamasjon som feilplukk og holdbarhetsavvik. (unntak ved produksjonsfeil, minner samtidig om at holdbarhetsdatoen er oppgitt i nettbutikken)
– Unntak ved transportskade: Dette må varsles om innen 24 timer etter levering. Vi trenger bilde av skaden, og informasjon om hvilket produkt(er) og antall.
– Spesialbestillinger tas ikke i retur med mindre feil eller skade oppdages senest innen tre dager etter leveringsdag og meldes fra til kundesenteret. (unntak ved produksjonsfeil)
– Ved ordre av spesialbestillinger så forplikter kunden seg til dette kjøpet da dette ikke er en lagervare.
– Det er ikke returrett på feilbestilte varer, da det er kundens ansvar å sjekke mottatt ordrebekreftelse ved nettbestilling.
– Feilbestilte varer kan returneres til oss, og en kan ordne retur her: https://my.postnord.no/bedrift/return 
– Trykk returkode og skriv inn ReturNorganic, legg inn info det blir bedt om.
– Ønsker kunden å sende pakker/kolli (maks 30 kg) i retur og vil levere den til postkontoret selv, er koden: NorganicRetur.
– Dokumentasjon som bilder, ordrenummer eller fakturanummer og Lot nummer kreves sendt på mail til post@norganic.no før avtalt retur og kreditering vil skje.
– All annen retur skal avtales med vårt kundesenter.
– Varer som blir returnert uten forhåndsgodkjennelse blir ikke kreditert.
– På spesialbestillinger kan det også bli lagt til et frakttillegg dersom vareverdien ikke er over vår fraktfrigrense eller ikke blir lagt til en annen ordre. Kunden mottar en mail så snart spesialbestillingen har ankommet vårt lager. Spesialbestillinger anses som separate ordrer som ikke er en del av den opprinnelige ordren.