Krav for å bli kunde
Spørsmål: Hva kreves for å bli kunde hos Norganic?
Svar: Se kravene her.
Leveringstid
Spørsmål: Hvor lang tid tar det fra jeg bestiller til jeg får varen?
Svar: Vi pakker varen innen tre dager. Frakt med transportør ut til kunden tar normalt 1-3 virkedager.
Fraktkostnad
Spørsmål: Hva koster frakt?
Svar:
- På postnummer fra 4000-4399 er det fraktfritt ved ordrer over 4000,- eks. mva.
- På postnummer fra 0-7999 er det fraktfritt ved ordrer over 4500,- eks. mva.
- På postnummer fra 8000-9999,- er det fraktfritt ved ordrer over 8000,- eks. mva. (For Svalbard og Jan Mayen gjelder egne satser.)
Den enkleste måten å få fraktpris på utenom dette er å gå inn i nettbutikken og lage en ordre, og så få frem fraktkostnaden.
Restordre
Spørsmål: Kjører dere restordre?
Svar: Nei
Anbrekk
Spørsmål: Er det mulig å splitte kolli
Svar: Ja, mot 5% pristillegg.
Holdbarhet
Spørsmål: Noen varer har bedre holdbarhet enn andre, hvorfor?
Svar: Varer som er behandlet og ikke hermetisert har ofte en kortere best før dato. Eks. chips, tortillalefser/wraps, kombucha. Disse varene vil ikke bli ansett som dårlig datovarer, før de eventuelt passerer best før dato.
Avgiftsfritt
Spørsmål: Hva er kravet for å kjøpe sukker avgiftsfritt?
Svar: Du må være registrert i Brønnøysundregisteret med riktig næringskode. Dette bestemmes av Toll- og avgiftsdirektoratet. Eksempel på kundegruppe som kan kjøpe avgiftsfritt er bakerier.
Reklamasjon og retur
Spørsmål: Hvordan skal jeg forholde meg dersom varen er skadd, det er feilplukk o.l.?
Svar: Se reglene under Vilkår og levering